2023-11-05 Styrelsen informerar

" Hej alla HRS:are!

Ni som var med på medlemsmötet den 29/10 har delvis fått information om klubbens dåliga ekonomi. Här kommer en skriftlig uppdatering av det ekonomiska läget.

Klubbens ekonomi är extremt ansträngd, vi saknar flera hundra tusen för att överleva 2023.

Vi har gjort flera försök att få in pengar till klubben, vi har sålt saffran det genererade endast 7 500 kr på 14 säljare. Vi har försökt sälja Ravelli det genererade ca 7 000 kr på 17 säljare. Som ni förstår hjälper detta föga.

Vi försöker i den mån det går att minska våra kostnader, men många saker är nödvändiga för vår verksamhet. Hö och spånpriserna går upp vilket är saker vi behöver för våra hästar. Hästantalet har minskats för att minska kostnaderna.

Med anledning i ekonomin har styrelsen beslutat att avvakta en anställning av en ny verksamhetsansvarig och har i stället beslutat att vara mer operativ för att spara pengar. För att tillgodose verksamhetens behov Har Lisette Pettersson anställts på heltid för att parallellt med Sara sköta det dagliga i verksamheten.

Men anledning i ovanstående har vi beslutat att göra bingolottoförsäljningen obligatorisk i år. Det vill säga, rider man lektion, har sin häst uppstallad på klubben eller sitter i styrelsen kommer man få 5 bingolotter att sälja. Om du inte tillhör någon av grupperna så säger du till mig så får du gärna sälja å klubbens räkning. Mer info om detta kommer separat.

Vi kommer även starta en ny omgång försäljning av kakor. Mer info om detta separat.

Om du som medlem har förslag på aktiviteter/försäljningar som genererar mycket vinst. Eller kanske har fått nys om ett bidrag att söka. Eller känner till något företag som vill gå in och sponsra oss, vi har en hel ridhusvägg som står till förfogande för uppskyltning. Hör av dig med ditt förslag till styrelsen@hoforsridsallskap.se

Tillsammans är vi starka!

Styrelsen genom Anna Halfvars, kassör ".

Publicerad: 2024-01-03

Senast uppdaterad: 2024-01-03