Gå till innehåll
Hofors Ridsällskap

Vision och värdegrund

Verksamhetsidé

Hofors RS vill kunna erbjuda ALLA människor i olika åldrar en säker och kvalitetsvärderad ridning och utbildning i Ridsportförbundets anda och policy.

Föreningen främjar gemenskap, god horsemanship samt ger en aktiv,meningsfull fritid och lever vidare som en attraktiv klubb.

Vädegrund

"Hofors ridsällskap den lilla klubben med den stora gemenskapen"

Det betyder att:

• Vi är goda förebilder som hälsar på varandra, vi är hjälpsamma och visar varandra respekt genom att alla får vara sig själva och vi har ett positivt bemötande.
  • Vi visar hänsyn mot varandra och mot hästarna.
  • Vi hanterar hästen på ett sätt som vi kan stå för och som vi är stolta över inför omvärlden.
  • Vi behandlar alla hästar med respekt och ser till att hästen finns i en trygg och säker miljö och vi reagerar om den far illa.
  • Vi tränar och tävlar i samspel med hästen och kräver inte mer än vad vi har förutsättningar att klara av.
  • Vi talar i god ton med varandra och inte om varandra. Vi visar respekt för alla människor, bekräftar och berömmer andra.
  • När någon glömmer bort vår hästhållningpolicy eller vår gemensamma vädegrund, hjälps vi åt att påminna varandra direkt där och då.